Økonomi

Få bedre service og spar på omkostningerne

Hvad koster det at drive en lønfunktion

Lønadministrative opgaver er et af de områder, hvor der kan opnås den største besparelse ved outsourcing.

Måske tænker du, at Jeres lønbogholder kun bruger 1 dag om måneden på at afvikle en lønkørsel.

Måske glemmer du den tid, der bliver anvendt på bl.a.:

  • besvarelse af spørgsmål fra medarbejderne
  • afstemning til eIndkomst
  • oprettelse af nye lønarter
  • ansøgning om refusioner
  • information om barselsbetingelser
  • rapportering til ledelse
  • udarbejdelse af fraværsstatistikker
  • afstemning af hensatte feriepenge
  •  spørgeskemaer til fordeling af fritvalgsopsparing
  • satsændringer ved nye overenskomster samt øvrige lønreguleringer
  • ekstra udbetaling, hvis en afdelingsleder har glemt at informere om et løntillæg

Måske har du også glemt den tid, der blev anvendt til at finde ud af reglerne, dengang I havde en medarbejder, der afgik ved døden, eller da I ansatte den første medarbejder med forskerordning. 

Var der ikke også noget om, at revisionen stillede nogle tidskrævende spørgsmål ved afslutningen af det seneste årsregnskab?

Det er meget ressourcekrævende at holde sig opdateret med nye love og regler indenfor løn- og personaleområdet. Og ofte skal den tilegnede viden kun bruges en enkelt gang. Næste gang en tilsvarende hændelse opstår, er reglerne måske ændret. I en løn- og HR-funktion er det vanskeligt og kan være forbundet med mange omkostninger at læne sig op ad ‘copy-paste-metoden’.

 


Hvad koster det at outsource en lønfunktion

Det ville være useriøst at give en fast pris uden at kende til kompleksiteten i Jeres virksomhed. Men vi har endnu til gode at  gode at høre om eksempler, hvor outsourcing har været forbundet med flere omkostninger end at drive sin egen lønfunktion.

Når du indhenter tilbud på lønoutsourcing, skal du sikre dig, at alle serviceydelser er incl. i prisen, så du ikke senere bliver overrasket over ekstra faktureringer.

I Payday har vi valgt en meget transparent prispolitik, så du altid ved, hvad du betaler for. Vi har ingen skjulte gebyrer, og vi fakturerer ikke ekstra, hvis der er lavet en fejl. Uanset om det er Jer, der har glemt at oplyse os om et ekstra tillæg, eller om det er medarbejderen selv, der har glemt at registrere en vagt.

Fejlrettelser og korrektioner kan være meget tidskrævende, og da vi ikke har et budget til ekstra faktureringer på timepris, gør vi en dyd ud af at lave et godt forarbejde, så der ikke efterfølgende er noget, der skal korrigeres. 

Alt er incl. i den faste pris pr. lønseddel!

Paydays prispolitik giver dig derfor en sikkerhed for, at vi gør alt hvad vi kan, for at gøre det rigtigt i første omgang.

 

Inspireret til at høre mere

Er du blevet inspireret til at høre mere om outsourcing af din lønfunktion, skal du ikke holde dig tilbage med at kontakte os. 

Du vælger selv, om du gerne vil have et besøg, eller om du måske hellere vil høre mere telefonisk eller via et skypemøde. Vi er altid klar til en drøftelse med jer. 

Læs evt. også ‘Kom godt i igang med Payday

 

 

 

GDPR

Ved outsourcing af løn til Payday er dine data sikret.

Al skriftlig kommunikation foregår i henhold til EU-forordningen om databeskyttelse.

 

Modtag vores nyhedsbrev

Hold dig opdateret med nyheder om lønadministration. 

Når du tilmelder dig, vil du modtage en mail, som du skal aktivere for at bekræfte din tilmelding.

Download vores App

Kontakt Payday

Telefon: +45 39 65 60 20

Man – fre kl 09:00-16:00

Øvrige henvendelser

Om Payday

Payday er mange års erfaring med løn omsat til ny teknologi med enkelthed i fokus.

Læs mere

Download vores App